Ford Perfect to linia samochodów marki Ford produkowana w latach 1938-1961 przez brytyjski oddział koncernu Ford. Perfect zawsze stanowił wyższą wersję jego bliźniaczych odpowiedników – modeli Ford Popular i Ford Anglia.
Opisywana wersja 107E jest ostatnim modelem Forda Perfect oferowanym przez koncern. W na rynku pojawił się w 1959 w zmodyfikowanym nadwoziu od poprzednika czyli wersji 105E. Model Perfect 107E produkowano przez 2 lata, potem został on zastąpiony przez Forda Cortina.
W ciągu dwóch lat produkcji z taśm montażowych zjechało 38 154 sztuk Fordów Perfect 107E. Wszystkie z nich miały 4-drzwiowe nadwozie typu sedan pomalowane w dwukolorowej schematyce.
Samochód posiadał zamontowany rzędową „czwórkę” górnozaworową o pojemności 997 cm3. Silnik według testów pozwalał na rozwinięcie maksymalnej prędkości 120 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 28 sekund. Były to osiągi zadowalające jak na ówczesne czasy.
Perfect 107E miał zamontowane hamulce bębnowe obsługiwane hydraulicznie. Z przodu zamontowano kolumnę MacPhersona dzięki czemu przednie koła były zawieszone niezależnie od siebie. Zaś z tyły konstruktorzy pozostali przy coraz bardziej archaicznym zawieszeniu piórowym.
Samochód kosztował około 620 funtów. Opcjonalnie można było zamówić nagrzewnicę, spryskiwacze przedniej szyby, radio oraz skórzaną tapicerkę, która zastępowała standardową wykonaną z PVC.