Ford Country Sedan to pełnowymiarowy samochód typu kombi produkowany przez amerykańskie zakłady koncernu Ford w latach 1952-1974. W kwestii wielkości Country Sedan był zawsze autem lokowanym w środku gamy modeli oferowanych przez producenta samochodów z Detroit. Jednak mimo tego i tak jeśli posiadał zainstalowane dodatkowe rzędy siedzeń, to mógł pomieścić do 9 pasażerów.
Historia modelu była dość ciekawa. Początkowo w latach 1952-1954 był to pojazd bardzo mocno oparty na Fordzie Customline. Jednak na początku 1955 Ford zdecydował się na wypuszczenie na rynek zupełnie niezależnego modelu Country Sedan. Później jednak w latach 60-tych i 70-tych model ten z powrotem stał się odmianą Forda Galaxie i Galaxie 500.
Kolejne generacje Forda Country Sedan posiadały ciekawe rozwiązania w dziedzinie dostępu do bagażnika umieszczonego z tyłu pojazdu. Początkowo była to standardowa dwudzielna klapa, której górną część stanowiła podnoszona szyba, a dolną opuszczana klapa. Rozwiązanie to było powszechnie stosowane wśród producentów samochodów.
W roku 1961 Ford przeprojektował dotychczas stosowaną tylną klapę. Szyba już nie była podnoszona ale opuszczana do środka klapy, na tej samej zasadzie jak opuszczane były boczne szyby do środka drzwi. Wprowadzono zabezpieczenie, które nie pozwalało na opuszczenie klapy dopóki cała szyba nie została schowana w jej wnętrzu. Klienci mogli zamówić zarówno tylną szybę opuszczaną elektrycznie jak i ręcznie.
Pięć lat później, w roku 1966 Ford wypuścił na rynek Magic Door Gate – nowoczesne rozwiązanie, które później kopiowali inni producenci aut z USA. Magic Door Gate był rewolucyjnym system otwierania tylnej klapy. Nadal szyba chowała się wewnątrz klapy ale teraz możliwe było nie tylko jej opuszczenie ale również otwarcie na bok. Dzięki temu znacznie ułatwiono dostęp do części bagażowej oraz możliwość wejścia ewentualnym pasażerom jeśli zamontowane były dodatkowe siedziska.
Pod koniec lat 60-tych konkurenci Forda zaadaptowali tego typu rozwiązanie do wielu swoich modeli.