Silniki Ford Kent to rodzina silników, które koncern z Detroit montował w swoich samochodach przez 36 lat (!). Pierwsze jednostki napędowe tej konstrukcji trafiły do modeli Forda w 1959 roku zastępując trochę przestarzałą rodzinę silników bocznozaworowych. Zaś same zostały zastąpione w 1995 przez nowoczesną rodzinę silników Zetec, które używane są w Fordach do dziś. Jednak nie zaprzestano produkcji tych silników i są one używane w różnego rodzaju maszynach.
Początkowo silniki Ford Kent były montowane w Fordzie Anglia. Konstrukcja to czterocylindory, rzędowy układ tłoków typu OHV. OHV oznacza, że zawory są zamontowane w głowicy umieszczonej nad cylindrem. Silniki serii Kent posiadają żelazne blok cylindrów i głowicę, co sprawia, że są one stosunkowo wytrzymałe.
Pierwszy silnik Kent miał 996 cm3 pojemności i rozwijał moc 39 KM przy 5000 obr/min. Większe silniki przy praktycznie nie zmienionej konstrukcji (pojemność 1340 cm3 i 1500 cm3) montowano m.in. w Fordach Classic, Consul Capri, Cortina (wersje Mk1 i wczesna Mk2).
Oczywiście na przestrzeni lat silniki serii Ford Kent były modyfikowane ale jednak zawsze były one bardzo zbliżone do swojego pierwowzoru.