W roku 1957 na rynku pojawił się nowy model samochodów marki Ford – Del Rio (znany również pod marką Del Rio Ranch Wagon). Del Rio był pełnowymiarowym kombi, który był produkowany bardzo krótko, bo do końca 1958 roku. Ford Del Rio był odpowiedzią koncernu z Detroit na nowy typ aut na rynku amerykańskim, tzw. dwudrzwiowych sportowych kombi (dziś znane jako sport wagon). Pierwszymi tego rodzaju autami były Chevrolet Nomad i Pontiac Safari.
Ford rok wcześniej, bo w 1956 starał się wejść skutecznie w nowy segment samochodów. Jednak wypuszczenie na rynek Forda Parklane skończyło się niepowodzeniem i już w 1957 roku wycofano model ze sprzedaży zastępując go opisywanym modelem Ford Del Rio.
Ford Del Rio posiadał pewną przewagę nad konkurencja. Po pierwsze był tańszy od głównego rywala czyli Chevroleta Nomada, który był najdroższym modelem w ofercie tego producenta. Del Rio był zaś jednym z najtańszych model kombi jakie sprzedawał Ford. Drugą przewagą było oparcie go na konstrukcji Forda Ranch Wagon – sprawdzonym, solidnym i mającym dobrą opinię samochodzie użytkowym.
Opisywany model Forda odróżniał się od Ranch Wagona kilka ważnymi elementami. To co się rzuca od razu to inny kształt nadwozia oraz możliwość zamówienia dwu kolorowej jego wersji (opcjonalnie, patrz zdjęcie). Oprócz tego wnętrze wykonane było z lepszych materiałów i oferowało wyższy standard. W środku znajdowały się aluminiowe wstawki oraz tapicerka zrobiona z wysokiej klasy winylu. Nabywcy Forda Del Rio mieli do wyboru dwa typy silników: „Mile-Maker” czyli rzędową szóstkę o mocy 144 KM lub prawdziwego potwora czyli „Thunderbird”, a więc 212-konny silnik V8.
Nadwozie posiadło jedną parę drzwi przednich. Tylna klapa składała się z dwóch elementów. To rozwiązanie było lepsze niż używane przez General Motors (oddzielnie opuszczane i podnoszone szyba i dolna klapa), które znane było z tego, że przy obfitych deszczach potrafiło przepuszczać wodę.
Ford Del Rio okazał się sukcesem komercyjnym i błyskawicznie zajął większość rynku dystansując Chevroleta Nomada. Ford w ciągu jednego roku produkcji sprzedał więcej egzemplarzy (dokładnie 46 105 egz.) niż Chevrolet przez trzy lata produkcji swojego modelu. Jednak mimo takiego sukcesu rok później, w 1958 zarząd koncernu zdecydował o wycofaniu produkcji Del Rio, ponieważ sprzedano zaledwie 12 687 samochodów tego modelu.